01

Årets bästa minne. Jag blir nästan lite irriterad på mig själv för att jag valde att skriva om mitt bästa minne i år, eftersom jag har så sjukt många bra och fina minnen från 2010.
Ett minne från 2010 som jag länge kommer att minnas är för snart ett år sen, på nyårsafton. Klockan var efter tolv, så jag antar att det räknas som 2010. Jag och Emelie var hemma hos mig för att fira nyår tillsammans, och vi hade så jäkla kul. Vi spelade giutar hero, sköt raketer som galningar, vi satt uppe till klockan fem på morgonen och drack champange och åt jordgubbar och bara pratade. En av de bästa nyårsafton jag har varit med om. Det låter lite töntigt att säga så, för vi gjorde liksom inget speciellt. Men jag hade otroligt kul den kvällen, och det var bara hon och jag.

Ett annat minne är när jag, Lisa och Sozo spenderade en februarihelg i Sandviken tillsammans för att åka skidor. Vi sov i min mormors utestuga, åkte skidor hela dagen, gick på bio på kvällen eller köpt emed oss thaimat hem till stugan och somnade vid tio på kvällen för vi va så jäkla trötta. Den resan var perfekt, och allt var så kul. Bussresan upp, timmarna i backen. Det var de sista vi tre gjorde tillsammans, jag tror det är därför det minne betyder så mycket för mig. Saknar dom tiderna.

Sen så självklart är Sophias fest ett stort jävla minne för i år! Den kvällen var en av dom roligaste under 2010.
Jag gick dit med mina fina vänner Sara och Karin, och vi hade galet kul både innan och under kvällen. Iallafall innan Karin blev för full...

Min new york resa är nog ändå det bästa minnet under 2010. Eller det är det bästa minnet under hela mitt liv, än så länge. Middag på risoteria, muffins på Magnolia Bakery, långa shoppingdagar med stop för förfriskningar på Starbucks, mata ekorrar i Central Park, alla hundratals neonskyltar som lyser upp Times Square. Helt jävla fantastiskt.


Nyår


Lisa ramla... Kungsberget!





New York



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0