ANNU EN DAG PA BEACHEN

Idag har jag pressat, badat och pressat och snorklat. Har varit en underbar dag, men nu knner jag att jag behover lite cola och chips, sa ska pallra mig upp till rummet. Tankte bara beratta om en liiiite obehaglig handelse som intraffade igar pa stranden...

Jag stog ute i havet, med vattnet upp till knana typ, och ser tva enorma fiskar, simma forbi! Dom kanske var enhalv meter langa, sag ut som typ gaddor. Jag ba, vafan ?! och kutade upp pa stranden! Assa vi hade sett fiskar i havet tidigare, men det var smafiskar i guldfisk storlek. Haha, tur att inte min kara van emelie var dar, hon som har fiskfobi! haha, forlat om jag inte fick saga det har i bloggen, :D

I LOVE THIS COUNTRY

I really do... Assa, jag menar, kakor till frukost, kan det bli battre? Det var bland annat det som fanns pa frukost buffèn imorse! Vissa tycker att det ar motbjudande, att man behover en stadig frukost, det viktigaste malet om dagen och blablablabla...Jag tycker absolut att man kan unna sig kakor till frukost nar man e pa semester, och det ar precis det jag tanker gora! Haha.

Igar kom vi fram till Sperlonga, som det heter, en asfin ort, inte sa stor men lagom. Vi sk abo har i fem natter, sen aker vi till Rom da. Jag ser verkligen fram emot det, att fa se Fontana de Trevi, Colusseum och allt annat. Och saklart shoppingen! Mamma mia, vad det ska shoppas. Efter tva natter i Rom sa bar det av mot Sverige igen... Det har gatt sa himla snabbt, det ar inte sant. Nar jag kommer hem ska ni fa se massor med bilder fran Italien, det lovar jag!

Idag vaknade vi vid tio ungefar, och da gick vi ner och at frukost, haha kakor :) Sen Drog vi ner till La playa ett tag, vi hyrde trampbat och trampade ut ganska langt. Vi sag skitstora fiskar och maneter!!! Det var otroligt coolt, vi tyckte det var sa himla coolt att vi bastamde att vi ska aka pa batutflykt och snorkla! Can't wait!

Nu ska vi ga ut och ata om typ en timme, vi ater vid nio pa kvallerna, och det ar ratt tidigt, alla italienare ater vid tio halv elva. Konstigt land, haha.

SISTA DAGEN - AT THIS PLACE

Valde att skriva rubriken pa engelska, eftersom alla svenska bokstaver inte finns pa detta tangentbord. Hehe,  jag da vet ni det.
Jag gick precis till repan (haha), for att lana datorn lite, det ar sa varmt vid den har tiden har sa jag pallar inte4 att vara ute. Bytheway, man kan nog saga att jag ar fakir nu. Ni vet en san som slukar svard och gar pa eld och sa. For jag har gatt i stekhet sand pa stranden nastan varje dag, och jag borjar bli van nu. Dom forsta dagarna skrek jag sa fort satt foten nere i sandebn, men nu klarar jag av att ga ungefar tva steg. Yeeesss, vilka framgangar.

Idag ar sista dagen La serra, som varat hotell heter, som ligger i Baia Domitzia. Imorgon aker vi vidare, jag kommer fortfarande inte ihag vad det stallet heter, haha. Men en sak vet jag nastan sakert, att det ar gratis internet pa nasta stalle! Sa jag komemr kunna blogga mer, men det kommer fortfarande vara samma konstiga, jobbiga text. Kanske lyckas ladda upp lite bilder ocksa, men vi ska inte hoppas pa for mycket :D

Nu ar det exat 12 min och 34 sek kvar av min Internet tid, sa jag ska surfa vidare.

HEJ BLOGGEN

Idag gick jag upp ratt tidigt, vid halv tio ungefar. Jag och mamma skulle namligen vara med pa vettenjympa i poolen vid halv 11. Hahah, men det slutade med att jag inte hann vara med iallafall, eftersom jag segade som vanligt. Kanske hinner med vattenjympan imorgon istallet. Jag skulle nog behova rora mig lite, jag har knappt lyft ett finger under resan, hehe. Men sa ska det val vara pa semester, right?

Nu har vi precis atit lunch, och jag ska snart skynda tillbaka till poolen. Det ar sa otroligt varmt har, jag maste typ bada var tredje minut! Ohmygod, vilket I-lands problem... :D
I overmogon aker vi vidare, ifran detta hotell som heter La serra, till...ohm..ett annat hotell! Haha, kommer inte ihag vad det heter just nu. Vi ska vara dar till nasta lordag tror jag, och sedan avslutar vi varan Italienvistelse i Rom. Jag far se om jag har mojlighet att blogga nogot mer efter pa sondag, men jag ska forsoka :)

Hittade lite finfina bilder pa facebook fran Gbg, enjoy!

Jag, Marre och Veronica i colorado pa Liseberg, hahah :)

Hela mitt underbara lag innan finalen pa gamla ullevi.

Sara, Marre och jag pa stan efter middag :D

Bosseeeee!

TIDEN GAR FORT...

Nu har jag snart varit i Italien i en vecka, och da ar det bara en vecka kvar! Kan inte fatta att det gar sa snabbt... Jag har tagit massa bilder som kommer nar jag har kommit hem, sa hall ut! Det kommer bli battre med bloggandet nar jag kommer hem, jag lovar. :)

Jag borjar bli riktigt brun nu...;)

ITALYYYY

Yeeesss, jag sitter nu i hotellobbyn och har betalat lite for att fa tillgang till Internet. Jag som annars anvander internet varje dag, nu blire typ en gang i veckan :S
Idag har jag brant mig... Pa brostet, och det gor sa jakla ont ! Jag som tyckte att jag var sa duktig o smorjde in mig med solskyddsfaktor 20, men nej, det hjalpte inte.

Nu ska jag inte bara skriva om det daliga, saklart inte. Det ar helt underbart har. Vi bor pa ett fint hotell, i bungalow, med 50 m ner till playan, och pool. Haha, man maste ha badmossa i poolen har! Damn assa, jag blir smexi i min tighta roda badmossa som jag kopte i receptionen. Haha, om jag behover ett gott skratt kan jag bara satta pa mig den och stalla mig framfor spegeln. Ska kopa en till marre och emelie tror jag, kan vi ha dom pa oss nar vi badar i trollan, :D

Ikvall blire pasta pa hotellet, den ar sjukt god har.
Puss alsklingar

glassigt

tjoo, det är marrä här! jag tänkte berätta lite vad som klara har gjort i Italien.
klara kom fram till hotellet för några timman sen, hon har badat i havet & hunnit ätit 2 glassar.
haha skönt att höra att klara är back on track gällande glass ätandet, jag menar.. hon åt 4 glassar på en dag förut när vi var med varandra, haha tur för dig att vi går på fotboll =)
men klara värkar iaf ha det super härligt i italien! sol & bad...
nej, nu luktar det avensjuka här, bäst jag tänker på någonting annat =)
klara hälsar ♥

besök min blogg: www.mestmarre.blogg.se. kram på er

GOTHIA CUP AVKLARAT

Hej bloggen,
Jag vet att jag inte har bloggat på ett bra tag, men jag har bott på en skola med mitt lag den senaste veckan, och jag har inte haft tillgång till internet. Jag har spelat gothia cup, wioo, hela veckan, och det har varit den roligaste veckan i mitt liv. Och det har gått bra, trots att 6 spelare har blivit sjuka, och en har brytit tummen. Vi kom till final, vi fick chansen att spela på Gamla Ullevi, och vi gjorde en bra match. I halvlek låg vi under med 2-0, men när matchen var slut så var resultatet 2-2. Vi kämpade som fan, rent ut sagt, vi hade aldrig viljat vunnit nån match så mycket förut.
Det blev alltså straffar. Fem tjejer i varje lag skulle gå fram själv till målet, i direktsänd tv, på en av sveriges nyaste arenor och slå en straff. Det kunde gå hur som helst.
Jag var en av dom. Jag klarade inte pressen, jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv, och jag sköt över. Boo ff f96 kom tvåa i världens största cup, men borde ha vunnit.

Nu ligger jag på hotellrummet, och ska gå ner och möta emelie vid frukosten. Imorgon flyger vi till Italien, från kastrup.

puss

MJ TAVLA

Yääääs, nu har jag hittat en hemsida som målar Michael Jackson tavlor, och jag tyckte dom var sjukt fina! Jag ska göra om mitt rum efter sommaren, och en sån här tavla skulle passa skitbra till mitt nya rum. Det är oljemålningar som målas efter beställning.

Klickbara bilder*

Vilken är finast?

LÖRDAG

God morgon! Nu ligger jag i min underbara säng och kämpar med att gå upp, men utan att lyckas. Idag ska jag till forum en stund, behöver lite grejor inför Italien och Gothia, bland annat solkräm och fotbollsstrumpor. Sen ska jag bara packa, jag har inte ens börjat en, så det kommer nog ta sin tid.

Jag har lite skuldkänslor...Jag råkade nämligen äta glass igårkväll, och jag ska ju inte äta så mycket onyttigt innan gothia, hade jag lovat mig själv.

Jag bloggar ikväll, puss

I LOVE SPOTIFY

Yo alla, :)
nu sitter jag i soffan och lyssnar på Will you be there, med Michael Jackson. God bless Spotify, säger jag bara. Jag har alla MJ låtar  i mitt Spotify bibliotek, tror jag. Jag kan inte få nog. Favoriterna nu är Will you be there och Human Nature.
Jag har också shoppat lite på iTunes store idag, blev lite låtar av Michael Jackson, såklart, Kings of leon och kent. Så nu har jag underhållning inför tågresan till Gbg på söndag, härligt!

Marrä drog precis, hon har sovit här. Vi hade det mys igår, med popcorn och massa filmer, bland annat Handcock.
Igår var sista träningen innan gothia. På söndag vid 11 går mitt tåg ner till Götet, jag och Emelie ska åka tåg, alla andra bil. haha, vet inte vrf det blev så, menmen. Som tur är det X2000 så det kommer gå snabbt, jag gillar inte att åka tåg. Vad kan det ta, typ 3 timmar? Bättre än 6 timmars bilåkning iallafall, haha.

Nu måste jag packa, både inför gothia och Italien. Direkt från göteborg, alltså efter gothia, åker vi till Kastrup, flygplatsen i Danmark, och flyger därifrån till Rom. Gud, jag kommer behöva typ 30 väskor?

puss

MATCH TIMEEE

Nu ska jag snart gå ner till Boovallen, vi ska spela träningsmatch mot Sollentuna, istället för träning. Det ska bli askul, det var så himla länge sen jag spelade match, men jag undrar hur dt ska gå :s Haha, har typ träningsverk i hela kroppen efter fysen igår.

Idag fyller min bror år, grattis lillebror! Vi åkte och bowlade med honom tidigare idag, jag kom sist. Och så blire tårta ikväll, yeeeesss!

Igår tittade jag på Michael Jacksons minnesstund i Mapels Center i Los Angeles. Det var jättebra, men fett sorgligt. Hans dotter Paris, 11, sa hjärtskärande ord om sin pappa. Fyfan, hur kunde det hända? Nu kanske han iallafall få var ai fred...
Klippet när hans dotter håller tal om pappa finns på bland annat msn.se

HUR STOR SOM HELST

Ingen kommer slå dig, ingen kommer bli bättre än du. Du kommer aldrig att vara borta för mig, du finns i mitt hjärta och sinne, och där kommer du alltid att finnas. Du har förändrat mitt liv.

BÄSTAVÄN KOMMER HEM!

Idag kommer äntligen Emelie heeeemmmm!!! Wiio, jag har saknat ihjäl mig på henne, haha. Hon har varit i Turkiet dom senaste 10 dagarna, asså fatta, 10 dagar har jag varit utan henne, helt sjukt.

Idag ska jag och kusin Hanna åka vattenskidor! Det är nog det roligaste som finns, och jag börjar bli riktigt bra på det, haha nej. Igår var typ hela släkten ute vid Morfars sommarhus, som ligger ute i sjön på en holme. Hur mysigt som helst, där hade vi det trevligt och grillade. Det ända dåliga med Ockelboholmen, som vi kallar det, är att det finns ingen riktig toa om man behöver gå, utan då är det utedass eller kissa i skogen som gäller. Inte najs.

Ikväll åker vi hem, så jag kommer kunna blogga mer ofta nu framöver. Eller inte, haha jag har ju träningar och förberedelser inför gothia hela veckan... Men jag ska försöka, det lovar jag.

Pussar

URSÄKTA FÖR DÅLIG UPPDATERING

Nu har jag precis packat klart, jag ska åka upp till Sandviken över helgen. Jag packade en stor resväska, och den blev proppfull. Hur mkt kläder kan man behöva på tre dagar? Gosh, jag behöver hjälp.

Annars då, inatt sov jag hos kusiner, åkte direkt dit efter träningen igår. Nu har vi bara 3 träningar kvar innan Gothia! Jag börjar bli riktigt nervös.

Nu måste jag åka, ska stanna vid forum en snabbis och kolla på bikini, men jag bloggar igen när jag kommer fram till Sandviken.