Empire state of mind

Hejsan bloggen!
Idag har jag shoppat Big time. Vid tio imorse (lokal tid) begav vi oss till et skitmysigt Diner lite längre ner på Lexington Street, alltså på gatan vå bor. Efter en lång & god frulle tog vi tunnelbanan till Century 21, det stora outlet varuhuset. Där fyndade jag Odd Molly! Jag trodde verkligen inte att jag skulle hitta det i New York, det är ju svenskt lixom. Vi fajtades runt inne på Century 21 i två timmar, sen tog vi en båt för att titta på Frihetsgudinnan. Det var verkligen coolt att få se den på riktigt, verkligen ett minne för livet. Nära båten hittade vi ett steakhouse, och jag var grymt sugen på en biffig steak så det passade perfa. Och precis bredvid restaurangen låg Abercrombie & Fitch!! Och där var det verkligen inte trevligt. Jag har aldrig varit med om så hög musik inne i en butik, jag fick skrika till mamma om jag skulle säga nåt till henne, hahah. Och i omklädningsrummen var det över 30 grader varmt lixom? Rent helvete. Men deras kläder är ju fortarande hur fina som helst, så jag handlade rätt mycket där ändå.
Sen blev det alla möjliga butiker, bla Forever 21 som jag inte hittade så mkt på, en converse butik, wholefoods...
Och nu ligger jag och mamma i sängen och ska precis beställa cheesebrugare, vi orkar inte gå ut och äta ikväll. Lazy, jag vet, men v i har varit i farten hela dagen och gått, gått och gått så vi käkar ute imorgon istället!

Bilder på all shopping kommer lite senare!


Bild från båten idag

Lunch, steeeeeaaaak! ;)

Och dagens shopping


Kommentarer
Postat av: LILLA JAG

vem åker du med?! (:

2010-01-23 @ 16:34:58
Postat av: Klara

min mamma ;)

2010-01-25 @ 10:34:32
URL: http://klaras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0